Popis cesty na Determinační kurz Fytobentos 2011

Místo konání: Vyškovec, Bílé Karpaty, horská chata Jana - mapa

GPS 48°56'35.974"N, 17°48'25.854"E

Auto

Trasa od Prahy, Brna (od Ústí nad Labem, Karlových Varů či Plzně) - D1 směr Praha-Brno-Vyškov

po dálnici D1 směr Olomouc odbočit na exitu 211 Slavkov u Brna. Dále po E50 směr Uherské Hradiště přes obce Bučovice, Nesovice, Brankovice přes Buchlovické vrchy (zde jeďte velice opatrně jsou zde prudké zatáčky, které moc "neřezejte" - jsou tam výškové rozdíly s častým námrazem a je tam hodně pomníčků.. ), Buchlovice. Stále pokračujete po silnici E50, projedete obchvatem Uherského Hradiště a dále pokračujete směr Uherský Brod, Bánov, Bystřice pod Lopeníkem. Za obcí Bystřice pod Lopeníkem začne silnice stoupat, cca po 3km odbočte vpravo na směrovník Mikulčin vrch (u motorestu Rasová, zde si ještě naposledy zavolejte z mobilu, protože tu máte ještě signál:). Nyní Vás od cíle dělí cca 5km. Odbočte na Mikulčin vrch (už je to poněkud děravá silnice) a jeďte stále a stále do kopce (jestli budete přijíždět za soumraku, pozor na srny, máme jich tu hodně:). Budete míjet po levé straně rekreační chaty, penzion Kopánky a po pravé straně se Vám rozprostře nádherný výhled na okolí (Bystřice pod Lopeníkem a vodní nádrž Ordějov). Silnice Vás nyní povede lesem, po pravé straně budete míjet rekreační areál Troják, dále po 500m levé straně horskou chatu Lopatu a za ní cca po 500m odbočíte doprava již na malou asfaltovou cestu (orientační body odbočení - po levé straně je busová zastávka, odbočení je značené šipkami Chata Jana). Jedete jedete cca po dalších 500m odbočíte do leva na již velmi děravou neasfaltovou cestu až k Chatě Jana (asfaltová cesta pokračuje doprava k chatě Arnika).

Trasa od Ostravy, Olomouce

Cílem je dostat se do Uherského Brodu, odkud pokračujete stejně, jak je popsáno o odstavec výše. V případě Ostravy je ještě možná varianta přes Slovensko, kdy přijedete od Starého Hrozenkova až k Motorestu Rasová (po levé straně), odkud pokračujete odbočkou na Mikulčin vrch a dále jak je popsáno v odstavci výše.

Trasa od Bratislavy

Příjemná cesta po dálnici D1 Bratislava směr Trenčín, kde na exitu Chocholná (114km) sjedete na silnici E50. Projedete Drietomou, Starým Hrozenkovem a za ním budete stoupat do kopce až k motorestu Rasová (po levé straně), kde odbočíte vlevo směr na Mikulčin vrch a odkud pokračujete dále jak je popsáno v odstavci výše.